Thursday, May 13, 2010

!!! HaPPy BiRtHdAy To mE !!!


Bismillahirrahmanirrahim..


Macam mana saya boleh tak perasan yang hari lahir saya sudah tiba..???huuu
28 Jamadil Awal... hurm, kalau ikut tarikh sebenar 28 jamadil Awal 1411H..
seronokkan dapat tahu tarikh hijrah kita lahir.. dan sepatutnya kita semua sambut ikut bulan islam.. hm..tak pun kita sambutlah dua kali setahun..hehehehe untung-untung..

Saya pasti ramai yang dah maklum beza antara bulan Hijrah dan bulan Masihi. bulan Masihi dikira mengikut sistem 24jam. uniknya bulan Hijrah@bulan Islam, ia dikira mengikut terbenamnya matahari. kira maghrib tu dah tukar tarikhla. macam saya, seharusnya pada tarikh 15 Disember 1990 adalah 27 Jamadil Awal 1411H. tetapi oleh kerana saya lahir pada waktu malam, tarikh sudah bertukar ke 28 Jamadil Awal 1411H.

Jadi bersempena ulangtahun hari lahir saya hari ini hingga maghrib nanti, saya berdoa dan berharap agar :

"Ya Allah
Kau kekalkan aku pada jalanMu yang benar
Bahagiakanlah kedua ibubapaku serta keluargaku dengan limpahan rahmat dan maghfirahMu
Ya Rahman
Kau sejahterakanlah seluruh guru-guru serta para pendidik yang pernah mendidikku semenjak aku kecil hingga kini
Ya Rahim
Kau peliharalah teman-teman, kawan-kawan, sahabat handai serta seluruh mukmin didunia ini
Kau berilah hidayah kepada kami
Jangan Kau palingkan hati-hati kami setelah Kau beri hidayah kepada kami
Ya Ghaffar
Hanya keampunan dan keredhaanMu yang aku pinta
Ampunkan dosa-dosaku
Redhakanlah kehidupanku"
Amin Ya Rabbal Alamin~


Justeru, hanya lagu ini yang ingin saya putarkan dalam minda dan hati saya serta pembaca sekalian..

KEREDHAANMU [inteam]

YA ALLAH YA TUHANKU
HAMBAMU MERINDUKAN
RAHMAT KASIH SAYANGMU
DAN JUA KEREDHAANMU
DALAM HIDUPKU

#
MESKIPUN KU ULANGI DOSA NODA
YANG MENJANJIKAN AZAB SENGSARA
NAMUN KU SEDARI KEAMPUNANMU
TIDAK BERTEPI

KU AKUI DIRI INI
HAMBA YANG MUNGKIR PADA JANJI-JANJI
JADIKANLAH TAUBAT INI YANG SEJATI
PADAMU ILAHI

YA ALLAH
AMPUNKANLAH DOSA-DOSAKU
YA ALLAH
REDHAKANLAH KEHIDUPANKU
MOGA TERHAPUS PENGHIJAB KALBU
ANTARA KAU DAN AKU

TUHAN
KUZALIMI DIRI INI
ANDAI KAU TAK AMPUNI DAN RAHMATI
ALANGKAH RUGINYA DIRI

TUHAN
JANGAN KAU PALINGKAN HATI INI
SETELAH KAU BERI HIDAYAH
SESUNGGUHNYA
KAU MAHA PENGASIH

ULANG #

Wallahua'alam~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...