Thursday, May 13, 2010

++dEmAm bAdMiNtOn++

Bismillahirrahmanirrahim..

Rasanya sudah agak lama saya tidak diuji dengan ditarik nikmat sihat. hm.. astaghfirullah al-'adzim.. semalam selsema datang dengan teruk hingga hampir demam.MySpace saya beranggapan mungkin saya berjangkit daripada adik. namun, mujur ayah menghulurkan sebotol air 100 plus untuk meredakan demam saya. berbeza dengan adik saya yang demam kerana kepenatan orientasi tingkatan 6 di sekolah. akibatnya, adik dapat cuti selama 2 hari..huhu

Walaupun demam hampir melanda diri, namun semangat menonton perlawanan badminton Piala Thomas & Uber tidak goyah..hehe ni baru dikatakan demam badminton.. malam tadi perlawanan yang amat sengit antara Malaysia dan Denmark. perlawanan kali ini untuk menentukan pasukan mana yang akan meneruskan perlawanan di peringkat separuh akhir. bayangkan mak, ayah, dan adik juga turut sama menyaksikan perlawanan ini. mungkin kerana terpengaruh dengan semangat yang ditunjukkan oleh saya.hehe MySpace(nampak sangat bersemangat benor)

Setelah menyaksikan 2 kemenangan dan 2 kekalahan, kini tibalah masa penentuan. Mohd Hafiz Hashim mewakili Malaysia sebagai pemain perseorangan akan melawan wakil perseorangan Denmark untuk menenentukan nasib Malaysia dalam kejohanan penuh berprestij ini.

Dalam set pertama alhamdulillah, hafiz menang 26-24. kemudian set kedua disaksikan dengan penuh debaran. saya siap boleh membaca pergerakan hafiz lagak seorang pakar badminton..hoho mana taknya, hafiz suka bermain berhampiran jaring. MySpacedan saya kagumi gaya 'smash'nya dari jauh yang mantap. akhirnya, dalam set kedua hafiz mengalahkan Denmark dengan 21-18.. jadi, Malaysia mengalahkan Denmark dalam perlawanan Piala Thomas suku akhir dengan 3-2..whoa!!! sangat gumbira..huhu MySpacetak sia-sia saya bagi sokongan padu dari rumah..ehehe saya berpendapat aksi hafiz berlawan dengan Denmark lebih padu dan bersemangat berbanding beliau berlawan dengan Jepun sebelum ini.. SYABAS HAFIZ!! kredit untuk kamu..(^-^)

Hm, malam ini jom sama-sama saksikan perlawanan seterusnya. untuk peringkat separuh akhir, Malaysia akan berentap dengan China. wah! China pun tak kurang hebatnya..huu MySpacerisau-risau.. harap pasukan negara tidak mengecewakan peminat dan warga tanah air tercinta.MySpace lebih-lebih lagi, perlawanan diadakan di tanah air sendiri. hm, apapun 'goodluck' Malaysia.. MALAYSIA BOLEH!!!MySpace chaiyok!

Sekian sahaja laporan untuk waktu ini..
~Majulah Sukan Untuk Negara~
Daa~ MySpace

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...