Saturday, August 7, 2010

#kala bulan terang#

Bismillahirrahmanirrahim...

Jatuh,
Pernahkah aku terjatuh,
Apa itu jatuh?
Dimana aku terjatuh?
Bila aku terjatuh?
Kenapa aku terjatuh?
Bagaimana pula aku terjatuh?
Persoalan yang takkan pernah lenyap dalam kamus hidup manusia,
Kerana hidup punya pilihan,
Penentu arah tujuan,
Yang pasti,
Aku terjatuh lagi tadi,
Entah untuk ke berapa kali,
Aku tak pasti,
Bukan mudah untuk bangun,
Tapi bukan susah juga untuk bangkit,
Asalkan punya ingin,
Punya semangat,
Dan yang paling penting,
Masih punya HATI,
Ya! HATI itu pokoknya,
Perlu dicuci selalu,
Agar karatnya tidak menebal,
Ibarat basikal tua di belakang rumah usang,
Kayuhnya tidak,
Apalagi disirami,
Nah! Maka, jagalah HATI,
Jangan biar dikotori,
Agar bila jatuh nanti,
Tak menderita lagi,
Bahkan, bingkas bangkit,
Menuju RABBI...


~renung2kan dan selamat beramal~
>>>ikhlas dari hati n_n

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...